Omio: Ποιες τάσεις θα επικρατήσουν παγκοσμίως στα ταξίδια το 2026

20 Οκτωβρίου 2025, 20:04
Μοιραστείτε το:
Omio: Ποιες τάσεις θα επικρατήσουν παγκοσμίως στα ταξίδια το 2026

Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τις τάσεις που θα επικρατήσουν παγκοσμίως στα ταξίδια την επόμενη χρονιά, αποκαλύπτει η έκθεση NowNext της πλατφόρμας κρατήσεων Omio, που διεξήχθη από την YouGov.
Στην έρευνα συμμετείχαν πάνω από 10.555 άτομα από όλο τον κόσμο, ιδίως από την Ιταλία, την Ισπανία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, τη Βραζιλία, την Ιαπωνία και την Αυστραλία.

Τα ευρήματα βασίζονται σε όσους σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές τους επόμενους 12 μήνες, καθώς και σε τωρινά δεδομένα χρηστών της πλατφόρμας.
Αναλύθηκαν οι συναισθηματικοί παράγοντες και οι γενεαλογικές προκαταλήψεις, καθώς και οι δημοφιλείς προορισμοί και οι εξελισσόμενες απαιτήσεις.

  • Τα στοιχεία δείχνουν πώς μια νέα εποχή ξεκινά με συνειδητά και έξυπνα ταξίδια με γνώμονα την αξία.
  • Τα σκόπιμα ταξίδια βρίσκονται σε άνοδο, αν και απαιτούν λίγο περισσότερο σχεδιασμό και μεγαλύτερη πρόθεση για όλα τα είδη τουριστών.

Omio: Ποιες τάσεις θα επικρατήσουν παγκοσμίως στα ταξίδια το 2026

  • Παγκόσμιo χάος: Ο κόσμος βρίσκεται σε ένα χάος αυτή τη στιγμή και αυτό έχει σημαντικό αντίκτυπο στον τρόπο που ταξιδεύουν.
    Το 69% όσων ενδέχεται να κάνουν διακοπές τους επόμενους 12 μήνες λένε ότι τα παγκόσμια γεγονότα θα επηρεάσουν τον μελλοντικό ταξιδιωτικό τους σχεδιασμό.
    Ωστόσο, δεν είναι όλα μαύρα και άραχνα, καθώς η πρόθεση για ταξίδια δεν έχει αλλάξει. Μεταξύ εκείνων που ενδέχεται να κάνουν διακοπές τους επόμενους 12 μήνες, το 30% θέλει να ταξιδεύει πιο συχνά από πριν.
  • Προορισμός με ή χωρίς συμφωνία: Με το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης, οι συχνές αποδράσεις έχουν γίνει πιο δύσκολα, αλλά όχι αδύνατα.
    Το 38% θα δώσει προτεραιότητα στα ταξίδια έναντι άλλων μη απαραίτητων δαπανών. Από τα ταξίδια off season μέχρι τον προγραμματισμό εκ των προτέρων και πιο προσεκτικά, αυτοί που βρίσκουν τις καλύτερες προσφορές ή προγραμματίζουν με ευελιξία για να διασφαλίσουν ότι μπορούν να φύγουν, είναι επαγγελματίες ταξιδιώτες. Ο νέος τύπος «travel thriftys» ήρθε για να μείνει.
  • Περισσότερη αγάπη σε ΕΕ: Η «ερωτική» σχέση του κόσμου με την Ευρώπη πρόκειται να συνεχιστεί. Ωστόσο, την επόμενη χρονιά οι Ευρωπαίοι θα δώσουν προτεραιότητα στη δική τους ήπειρο έναντι προορισμών πιο μακριά.
    Αν και οι Βρετανοί μπορεί να μην είναι πλέον πολίτες της Ευρωπαϊκής Ενωσης (ΕΕ), το 56% εξακολουθεί να κάνει κράτηση για διακοπές στην ήπειρο.
    Γερμανοί, Ιταλοί και Ισπανοί σχεδιάζουν επίσης να παραμείνουν στην περιοχή την επόμενη χρονιά. Οι ταξιδιώτες εκτός Ευρώπης εξακολουθούν να είναι ενθουσιασμένοι με τις περιηγήσεις στην ΕΕ.
  • Ταξιδιώτες world of mouth: Αυτοί οι τουρίστες γυρίζουν την πλάτη στο διαδίκτυο και αναζητούν πιο ανθρώπινους τρόπους έμπνευσης.
    Ενώ τα social media και η τεχνητή νοημοσύνη (AI) βρίσκονται στο επίκεντρο, οι περισσότεροι προτιμούν να βρουν τον επόμενο προορισμό τους μέσω προηγούμενων ταξιδιών ή προφορικών συστάσεων.
    Είναι ενδιαφέρον ότι το 23% επηρεάζεται από τηλεοπτικές εκπομπές ή ταινίες, επομένως ο τουρισμός που βασίζεται στην οθόνη γνωρίζει άνθηση και αναδιαμορφώνει τον ταξιδιωτικό τομέα.
  • Παραλία, παρακαλώ: Το 2026 θα σηματοδοτήσει την αναγέννηση των διακοπών στη θάλασσα, με τους παραθεριστές να αναζητούν πιο χαλαρωτικές διακοπές ή αποδράσεις στην παραλία για να επιστρέψουν ανανεωμένοι.
    Τα city breaks και οι μεγάλες περιπέτειες ήταν τα ταξίδια της μόδας, αλλά το επόμενο έτος θα φέρει μια πιο ήρεμη, πιο συνειδητή ενέργεια.
    Tο 20% επιλέγει χρόνο μόνο του και την αυτοανασκόπηση στις διακοπές, ενώ το 18% επιθυμεί ευεξία και φροντίδα του εαυτού του.
  • Υπερτουρισμός και έξοδος: Τα βιώσιμα ταξίδια ήρθαν για να μείνουν, αλλά όχι με τον τρόπο που θα περίμενε κανείς. Η υποστήριξη των τοπικών επιχειρήσεων, η υιοθέτηση της περιφερειακής κουλτούρας και η αναζήτηση κρυφών τοποθεσιών, όλα με προτεραιότητα στην επιλογή πιο οικολογικών επιλογών μεταφοράς.
    Οι Ιταλοί και Ισπανοί ταξιδιώτες ενδιαφέρονται περισσότερο για την εξερεύνηση λιγότερο πολυσύχναστων ή κρυφών προορισμών, κάτι που θα μπορούσε να είναι άμεσο αποτέλεσμα του overtourism στην πατρίδα τους.
  • Απώλειες προορισμών: Οι πρωτεύουσες είχαν μια σημαντική στιγμή πέρυσι, αλλά αυτό πρόκειται να αλλάξει. Το 2026, το 21% θα κάνει τουρισμό σε λιγότερο γνωστούς προορισμούς.
    Οι ταξιδιώτες αναφέρουν χαμηλότερες τιμές, λιγότερα πλήθη και μοναδικά αξιοθέατα ή πολιτισμό ως τους λόγους για να επισκεφθούν μικρότερες πόλεις τον επόμενο χρόνο. Ήδη, φέτος οι κρατήσεις σε δεύτερες πόλεις αυξάνονται 34%, σε σύγκριση με πέρυσι.
  • Η μη ισορροπία των φύλων: Σε σύγκριση με τα τελευταία χρόνια, οι άνδρες (19%) είναι πιο πιθανό να ταξιδέψουν μόνοι τον επόμενο χρόνο, επιδιώκοντας να αποσυνδεθούν από την πολυάσχολη ζωή τους.
    Για τις γυναίκες, από την άλλη πλευρά οι αποδράσεις σημαίνουν σύνδεση. Το 34% σχεδιάζει να ταξιδέψει για οικογενειακό χρόνο ή επανενώσεις, ενώ το 22% να είναι πιο πιθανό να φύγει με φίλους.
  • Γενιά Ζηλωτές: To Generation Zealous δεν είναι μια τυπική φράση. Δείχνει έντονο ενθουσιασμό, ενέργεια ή αφοσίωση για ένα άτομο, έναν σκοπό ή μια ιδέα. Xρησιμοποιείται για να περιγράψει το πάθος ορισμένων ατόμων εντός της Gen Ζ.
    Το 31% θα προγραμματίσει εκ των προτέρων και πιο προσεκτικά για να διαχειριστεί το ποσό που θα ξοδέψει σε διακοπές και ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες.
    Αυτός είναι ένας καλός προγραμματισμός, καθώς θέλουν να ταξιδεύουν περισσότερο, να φεύγουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και να επιλέγουν πιο φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές μεταφοράς.

Όπως υπογραμμίζει η Veronica Diquattro, πρόεδρος B2C και προμηθειών της Omio «τα ταξίδια έχουν αλλάξει δραματικά τα τελευταία χρόνια. Από την διακοπή τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μεταμορφώθηκαν σε ταξίδια εκδίκησης.

Τώρα διανύουν τη νέα εποχή σκόπιμων ταξιδιών. Αυτό που δεν έχει αλλάξει είναι η αποφασιστικότητα των ανθρώπων για εξερεύνηση. Η επιθυμία για αποδράσεις είναι τόσο ισχυρή όσο ποτέ και, αν και δεν είναι πάντα εύκολο, οι τουρίστες συνεχίζουν να βρίσκουν έναν τρόπο».

 

The post Omio: Ποιες τάσεις θα επικρατήσουν παγκοσμίως στα ταξίδια το 2026 appeared first on Tourism Today.



Scroll to Top